مقالات آرشیو خبر ها
چرا جان لوئیجی بوفون باید حداقل بیش از دو سال دیگر در یوونتوس باقی بماند

چرا جان لوئیجی بوفون باید حداقل بیش از دو سال دیگر در یوونتوس باقی بماند

فقط تعداد خیلی کمی از بازیکنانی که به اندازه جی جی بوفون سابقه بازی دارند، از طولانی شدن دوران حضورشان لذت برده اند. در حال حاضر کاپیتان افسانه ای یوونتوس از بیست و یکمین حضور حرفه ای خود لذت می برد. 770 بازی برای سیاه و سفید پوشان و باشگاه سابقش پارما و همچنین رکورد 151 حضور در بازی های تیم ملی ایتالیا در این مدت گویای همه چیز است.

 

شروع با پارما در هفده سالگی و کسب جام یوفا و جام حذفی ایتالیا به همراه زرد و آبی ها، به اندازه کافی قانع کننده بود تا غول های تورینی برای آوردن او به باشگاه تقریباً 52 میلیون یورو بپردازند. موجب شد رکورد گران قیمت ترین نقل و انتقال تاریخ برای دروازه بانان تا به حال برای هم او و هم باشگاه باقی بماند و او هم نشان داده است که ارزش هر سِنت آن را داشته است.

 

کسب 8 قهرمانی سری آ، یک قهرمانی سری ب در سال 2007، قهرمانی در جام حذفی در فصل گذشته و دو مدال نقره ای جام باشگاه های اروپا. همچنین بالا بردن جام قهرمانی جهان در سال 2006 با آتزوری و قرار گرفتن در بین نامزد های دریافت جایزه بهترین دروازه بان سری آ برای نُهمین بار، عنوان بهترین دروازه بان قرن بیست و یکم از طرف IFFHS (فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال).

 

پس از گذشت تقریباً بیست سال، هنوز هم درک حضور طولانی مدت بوفون در بالاترین سطح سخت می باشد. خوشبختانه جی جی در آوریل گذشته بعد از پیروزی برابر موناکو در خانه به خبرنگاران در کنفرانس خبری گفته است که قصد بازنشستگی زود هنگام را ندارد:

 

«یک بازیکن، زمانی را که احساس کند دیگر آن بازیکن گذشته در زمین نیست را، خود کشف خواهد کرد. واقعاً الان به این موضوع فکر نمی کنم. من تا زمانی که آماده باشم به بازی کردن ادامه خواهم داد، در غیر اینصورت ادامه دادن بیهوده خواهد بود. زمانی که شما خوب بازی می کنید، چرا باید از فوتبال خداحافظی کنید؟ با پدیدار شدن اولین لغزش و ضعف، اولین فردی خواهم بود از ادامه دادن کنار می کشم. به نظرم زمانی باید به بازی کردن خاتمه داد که وارد زمین می شوید و می بینید که دیگر آن آدم قبلی نیستید».

 

همان حوالی سال گذشته، زمانی که داشت قرار داد خود را با بیانکونری تمدید می کرد، به په ماروتا از او با عنوان یک «بازیکن کبیر» و یک «حرفه ای بزرگ» نام برد. با توجه به اعلام رسمی وب سایت رسمی باشگاه یوونتوس، قرارداد بوفون تا پایان ژوئن 2017 اعتبار خواهد داشت. این سئوال و تامل را تداعی کرد که آیا این قرارداد آخرین تمدید می توانست باشد.

 

در همان کنفرانس خبری بوفون به خبرنگاران گفت: «این حقیقت که آخرین قرارداد من می توانست بهتر باشد یک موضوع بود، ولی در موردش نگران نیستم. احساس انرژی زیادی می کنم. می خواهم تا بالاترین سطح ادامه دهم برای اینکه من می توانم یک نماد و یک نقطه ارجاع برای باشگاه باشم».

 

او آنچه را بیان کرد، انجام داده است، مثل ایفای نقش حیاتی اش در کشاکش ابتدای این فصل از رقابت ها، به ویژه تاثیر واکنش های بسیارش در جریان بازی ماه سپتامبر برابر منچسترسیتی که موجب پیروزی یوونتوس شد و حتی سرمربی تیم در کنفرانس خبری بعد از سوت پایان بازی زبان به ستایش از جی جی گشود:

 

«امیدوارم بوفون تا جایی که امکان دارد به بازی کردن ادامه دهد، مسلماً تا زمانی که من مربی تیم هستم. بوفون دروازه بان فوق العاده ای است، شاید هم بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال تا حالا. هیچ وقت شکست نمی خورد».

 

با وجود اینکه اکنون یک دروازه بان 37 ساله ی کهنه کار است، که اتفاقاً درست است، ولی هیچ جای تعجب نیست تا دیر نشده است، یک سال دیگر قراردادش با یوونتوس تمدید بشود. این عمل به بوفون اجازه خواهد داد تا در جام جهانی 2018 بتواند بازی کند، که می تواند یک راه مناسب برای افسانه ایتالیایی باشد تا زمان پایان شرافتمندانه تاریخی حرفه اش فرا رسد.

 

ترجمه مقاله Adam Digby از سایت Bleacher Report


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
علی دانشمند
علی دانشمند«طراح سایت»
ارتباط با نگارنده: